ဇာတ္သိမ္းမေကာင္းေသာ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ (၁)

ေၾသာ္… ေယာက္်ားေလးလည္း အသည္းကြဲတဲ့အခါ ငိုတတ္ပါေရာလား

ညက သူေတာ္ေတာ္မ်ားသြားသည္။ မနက္အိပ္ရာထေတာ့ ေခါင္းမွာ မခံရပ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကိုက္ခဲေနသည္။ အရက္နာက်တယ္ဆိုတာ ဒါကိုေျပာတာမ်ားလား။ ကိစၥေတာ့မရွိ။ ကုတင္ေအာက္မွာ ညကလက္က်န္ တစ္ပိုင္းရွိေသးသည္။ အရက္နာက်တာကို အရက္နဲ႔ ေျဖရင္ေပ်ာက္သည္ျဖစ္ေၾကာင္း သူ သိထားသည္။

အိပ္ရာကမထဘဲ ကုတင္ေအာက္ကို လက္နဲ႔စမ္းကာ လက္က်န္တစ္ပိုင္းကို ရွာလိုက္သည္။ ပုလင္းက လဲေနေသာေၾကာင့္ လက္လွမ္းမမွီေတာ့၍ အိပ္ရာမွမထလို႔မျဖစ္ေတာ့။ ေျဖးညႇင္းစြာေခါင္းထူလိုက္သည္။ ထိုမွ ကုတင္ေအာက္သို႔ ေျခေထာက္အရင္ခ်ၿပီး လူဆင္းကာ ပုလင္းယူလိုက္သည္။

ေတြ႕ေခ်ၿပီ။ ေရမေရာ ေရခဲမထည့္ေတာ့ဘဲ ဒီတိုင္းေမာ့လိုက္သည္။

“ေကာင္းေလစြ။”

ျဖစ္ခဲ့သမွ်အေၾကာင္းအရာ အားလံုးကို တဒဂၤေတာ့ေမ့ထားလိုက္ႏိုင္သည္။ အသည္းကြဲရင္ အရက္ ေသာက္ရတယ္ဆိုတာ တယ္မွန္ပါလား။ သူ အရက္နဲ႔အေဖာ္လုပ္ေနခဲ့တာ ဒီေန႔ဆိုရင္ပဲ ၃ လျပည့္ၿပီျဖစ္သည္။ ဒါဆို သူႏွင့္ ကဗ်ာ လမ္းခြဲခဲ့တာလည္း ၃ လျပည့္ခဲ့ၿပီေပါ့။

ကဗ်ာ… ကဗ်ာ… နာမည္ကသာ ကဗ်ာျဖစ္ေနသည္။ စာေပအႏုပညာခံစားမႈကို စိတ္မဝင္စား။ ဝတၳဳတို႔ ကဗ်ာတို႔ဆိုလွ်င္ စိတ္ကူးယဥ္စာေပဟုဆိုကာ ပစ္ပစ္ခါခါေျပာတတ္သူ၊ ႏွလံုးသားႏွင့္ ဦးေႏွာက္မွာ ခံစားမႈေတြအစား ေငြစကၠဴေတြသာ ထည့္သြင္းထားသူ၊ ဒီလိုမိန္းကေလးမ်ိဳးႏွင့္ စာေရးဆရာျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူ ထိုႏွစ္ဦးကိုဆံုစည္းခြင့္ ေပးခဲ့ေသာ ကံၾကမၼာ… ေပါင္းဖက္ခြင့္မေပးခဲ့ေသာ ကံၾကမၼာ… ဒါေတြအားလံုးဟာ ေခါင္းထဲကို အလိုလိုေရာက္လာသည္။ ထိုသို႔ေရာက္လာတိုင္း သူ႔ႏွလံုးသားက နာက်င္ရသည္။ အတိတ္က အရိပ္ဟာ ေျခာက္လွန္႔ေနသလို။ ထို႔ေၾကာင့္ အရာအားလံုးေမ့သြားႏိုင္ရန္ ယမကာမွီဝဲေတာ့သည္။

အရင့္အရင္က ႏိုင္ငံျခားျဖစ္မဟုတ္လွ်င္ မေသာက္တတ္။ ထို႔အတြက္လည္း သူသိပ္မေသာက္ျဖစ္၊ အခုေတာ့ ခ်ဥ္ခ်ဥ္တူးတူးမူးလွ်င္ၿပီးေရာ ျဖစ္လာသည္။ ျပည္တြင္းထုတ္သာမက အျဖဴကိုပါ လက္စြဲလာသည္။ တစ္ေန႔ သံုးေလးရာေလာက္နဲ႔ ကိစၥျပတ္သည္ကို သေဘာက်လာမိသည္။ အဓိကက ကဗ်ာ့ကိုေမ့ဖို႔၊ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အတိတ္ကို ေမ့ႏိုင္ဖို႔။

သူ႔ဆီ ဖုန္းဝင္လာသည္။ နာမည္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဘာ္ဒါေတြထဲမွ ျဖစ္သည္။

“ေျပာ ငသီ၊ ေစာေစာစီးစီး ဘာျဖစ္လို႔လဲ။”

“ကိုမိုးကသာ ေစာတယ္လုပ္ေန၊ အခု ၈ နာရီခြဲေနၿပီဗ်။”

“သူ႔ဘာသာ ခြဲတာ ခြဲပါေစေပါ့ကြာ၊ ငါနဲ႔ဘာဆိုင္တာမွတ္လို႔။”

“ကိုမိုး… မနက္ႀကီးကိုေသာက္ေနျပန္ၿပီလား။”

“ေအးကြ၊ ညကနည္းနည္းမ်ားသြားလို႔ ျပန္ေျဖေနတာ။ ဟဲဟဲ။”

“ဟာဗ်ာ… ဒီေန႔ဘာေန႔လဲဆိုတာ မမွတ္မိဘူးလား။”

“မွတ္မိတယ္ေလကြာ။ ဒီေန႔က ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔။ ငါ့ကို ကဗ်ာထားသြားခဲ့တာ ၃ လျပည့္တဲ့ေန႔။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ငါေသာက္ေနတာေလကြာ။ အထိမ္းအမွတ္ပြဲေလးေပါ့။ ဟားဟားဟား။”

“ကိုမိုး… ေတာ္ေတာ့ဗ်ာ။ ခဏေနရင္ မဆုကဗ်ာ မဂၤလာေဆာင္ေတာ့မယ္။ ကိုမိုးက မူးလို႔ ေကာင္းေနတုန္းလား။”

“ငသီရ… သူ႔ဘာသာလင္ယူတာပဲယူပါေစေပါ့ကြ။ ငါက ဝမ္းသာပါတယ္ေတြ ဂုဏ္ယူပါတယ္ေတြ လာေျပာရမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔လင္ႀကီးကိုပဲ လက္ဆြဲလာႏႈတ္ဆက္ၿပီး ဒီဆုကို ခင္ဗ်ားသိမ္းပိုက္ႏိုင္လို႔ ဂုဏ္ယူပါတယ္ဆိုၿပီး လာေျပာရမွာလား။”

“မဟုတ္ဘူးေလဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာက ကိုမိုးအသိတရားရဖို႔။”

“အသိတရား…”

“ဟုတ္တယ္။ ကိုမိုး အသိတရားရဖို႔လိုၿပီ။ အရင္ကဆို တစ္လေလာက္မွ တစ္ခါေသာက္တယ္။ အခုမနက္ေရာ ေန႔လယ္ေရာ ညေရာ အခ်ိန္မေရြးေသာက္တယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ကိုမိုးအလုပ္ေတြ ပ်က္လာတာပဲ။ ကိုမိုးစာလံုးဝမေရးေတာ့ဘူး။ အဲဒါအဓိကပဲ။ ဟိုက ဘဝတစ္ခု ထူေထာင္ေနၿပီ။ ကိုမိုးပဲ ဒီသံသရာထဲမွာ တဝဲလည္ေနတယ္။ ထစမ္းပါဗ်ာ။ အတိတ္က႐ုန္းထြက္ခဲ့စမ္းပါ။”

“ေအးပါကြာ။ ေအးပါ။ ငါ ႀကိဳးစားပါ့မယ္။”

“အိုေကဗ်ာ။ မိေက်ာင္းမင္းေရကင္းျပတယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ေျပာဗ်ာ။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အတြက္ ကိုမိုး ဒီလိုျဖစ္တာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မခံႏိုင္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ေျပာေနရတာ။ ဒါပဲဗ်ာ။ မဂၤလာအခ်ိန္စေတာ့မယ္။ ကိုမိုး လာခ်င္လည္းလာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္ႏွာပ်က္ေအာင္ေတာ့ မလုပ္နဲ႔ဗ်ာ၊ သတို႔သားက ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ ကိုမိုးလည္း သိေနတာပဲ။”

“ေအးပါကြာ၊ ငါမလာေတာ့ပါဘူးကြာ။ မင္းေျပာခ်င္တာ ဒါပဲမလား။”

“ဟုတ္တယ္ကိုမိုး။ ကၽြန္ေတာ္ ဖုန္းခ်လိုက္ေတာ့မယ္။”

“ေအး ေအး။ ငါ့ကို စိတ္မပူၾကနဲ႔ကြာ။ ငါဘာမွမျဖစ္ဘူး။ မင္းေျပာသလိုလည္း ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ေအာင္ ငါႀကိဳးစားမယ္ ဟုတ္ၿပီလား။ ဒါပဲကြာ။ အဆင္ေျပရင္ ညက်ဆံုၾကတာေပါ့။”

“အိုေက ကိုမိုး။ see you…”

သီဟ ဖုန္းခ်သြားေတာ့ သူလည္း ပုလင္းကို ဆက္ေမာ့ေနလိုက္သည္။ အေမသိရင္ ေျပာဦးမည္။ ေစာေစာစီးစီး ေသာက္ရမလားဟူ၍…

စိတ္ထဲကေန အေဝးေရာက္ေနေသာ အေမ့ကို ကန္ေတာ့ရင္း ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ေတာင္းပန္လိုက္သည္။ မတတ္ႏိုင္။ ေလာေလာဆယ္ သူ႔ေဝဒနာကို ေျဖရွင္းဖို႔အရာ အရက္မွတစ္ပါး အျခားမရွိေသးေခ်။ ေဘာ္ဒါတခိ်ဳ႕က ေျမႇာက္ေပးသည္။ ေငြရႈံးရင္ ေငြနဲ႔လိုက္၊ ေစာ္ရႈံးရင္ ေစာ္နဲ႔လိုက္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ ကဗ်ာ႕ကို ဘဝတစ္ခုလံုးနဲ႔ ရင္းၿပီး ခ်စ္ခဲ့ရတဲ့ သူ႔အတြက္ ကဗ်ာ႔ေနရာမွာ ေနာက္တစ္ေယာက္ကို လြယ္လြယ္ကူကူ အစားထိုးဖို႔ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္။

ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းတစ္ခုအလိုက္ေတာ့ သူႏွင့္ကဗ်ာ စိတ္ဆႏၵအေနာက္ကို လိုက္ရင္း နယ္ကၽြံခဲ့ဖူးသည္။ အဲ့သည္အတြက္လည္း သူ ကဗ်ာ႔ကိုပိုၿပီး တန္ဖိုးထားမိခဲ့သည္။ ကဗ်ာ႔ကို ပိုၿပီး ဂ႐ုစိုက္ ၾကင္နာခဲ့သည္။ အရာရာ ကဗ်ာ့အတြက္ ရည္စူးခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ကဗ်ာသည္ သူ႔ကို ထားခဲ့ကာ မိဘေပးစားသူနဲ႔ လက္ထပ္သြားခဲ့သည္။ အခုေတာ့ သူ႔ဘဝဟာ လံုးဝေရစုန္ေမ်ာၿပီေပါ့။

သူ႔ ပါးႏွစ္ဖက္မွာ ပူခနဲျဖစ္သြားသည္။ စမ္းၾကည့္ေတာ့ မ်က္ရည္ပူေတြ။ သူ႔မ်က္ဝန္းက စီးက်လာတဲ့ မ်က္ရည္ပူေတြ ပါးျပင္ေပၚက ျဖတ္သန္းသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ေၾသာ္… ေယာက္်ားေလးလည္း အသည္းကြဲတဲ့အခါ ငိုတတ္ပါေရာလား။ ကဗ်ာ လက္ထပ္ေတာ့မယ္။ တျခားသူတစ္ေယာက္ ရင္ခြင္ထဲမွာ ကဗ်ာ ခိုဝင္ရေတာ့မယ္။ ေတြးေလ ပူေဆြးေလပင္။ အေတြးစကို ျဖတ္ခနဲရပ္။ ပုလင္းအဖံုးကို ဖြင့္ကာ ႏႈတ္ခမ္းဆီေတ့ရင္း ေမာ့ခ်လိုက္သည္။

“ေမ့စမ္း၊ အဲဒီ ဆုကဗ်ာဆိုတဲ့ မုဆိုးတစ္ပိုင္း မိန္းမ႐ိုင္းကို ေမ့လိုက္စမ္း။ အတိတ္ကို ေျမျမႇဳပ္လိုက္စမ္း။”

သူ႔ ပါးစပ္မွ ေအာ္မိေအာ္ရာ ေလွ်ာက္ေအာ္ေနမိသည္။ ေအာ္လိုက္ အရက္ပုလင္းကိုေမာ့လိုက္… သူ႔ပံုစံက တကယ့္ကို အ႐ူးတစ္ပိုင္း…။

“သားေတာ္သင့္ၿပီ။”

႐ုတ္တရက္ အေနာက္က အသံၾကားလိုက္ေတာ့ သူလွည့္ၾကည့္လိုက္မိသည္။

“အေမ…”

သူ႔ ႏႈတ္ဖ်ားက အလိုလိုထြက္က်လာသည့္ စကားလံုးျဖစ္သည္။

“ဟုတ္တယ္ သား။ သားသတင္းကို သားသူငယ္ခ်င္းေတြေျပာလို႔ အေမၾကားလာခဲ့ၿပီးၿပီ။ နယ္မွာ အလုပ္ေတြရႈပ္ေနတာက တစ္ေၾကာင္း၊ သားကိုယ္သား ထိန္းႏိုင္မယ္လို႔ အေမထင္တာကတစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း အေမမလာခဲ့တာ သား။ အခုေတာ့ သားက အေမထင္သလို မဟုတ္ပါလား။”

“မဟုတ္ဘူး အေမ… သားေလ သား…”

“ဘာမွမေျပာနဲ႔ဦး သား။ လာ အေမ့ဆီလာခဲ့။”

အေမ့ဆီကို သူအေျပးတစ္ပိုင္းထြက္သြားမိသည္။ အေမကလည္း သူ႔ကို ေထြးေပြ႕ႀကိဳဆိုေနသည္။ အေမ့ရင္ခြင္ထဲ အသာဝင္ေနရင္း အေမ့ကိုဖက္ထားမိသည္။ အေမကလည္း သူ႔ကို ျပန္ဖက္ထားသည္။

“ေဟ့ေကာင္… မင္း အေလ်ာ္ျပန္ေပးရမွာ မ်ားေနၿပီေလာ။”

ဒါ အေဖ့အသံပင္။ အေမ့ကို ဖက္ထားတဲ့အခ်ိန္တိုင္း အေဖစေနာက္ေနက် စကား။ အေမ့ကို ဖက္ထားရင္း ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေမ့ေနာက္မွာ အေဖရွိေနသည္။

“အေဖပါ ပါလာတယ္ဟုတ္လား။”

“ေအးေပါ့ကြာ။ မင္း အရက္သမားျဖစ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ ငါပါလိုက္လာရတာေပါ့။ ဘယ္လိုလဲ ငါ့ေကာင္ရာ ေန႔ေန႔ညည မခြဲေတာ့ဘဲ ကစ္ေနၿပီလား။”

အေဖ့ဆီက ထိုစကားၾကားေတာ့ သူ ေခါင္းငံု႔ေနမိသည္။

“ခါတိုင္းဆို မလုပ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုက…”

“အသည္းကြဲတယ္ဆိုၿပီး အေၾကာင္းျပဦးမလို႔လား… ေအးေပါ့ကြာ။ မင္းတို႔က ငယ္ေသးတဲ့အရြယ္ပဲ။ ငါတို႔ မင္းအရြယ္တုန္းကဆိုရင္…”

“ကေလးကို ဘာေတြေလွ်ာက္ေျပာဦးမလို႔လဲ။ ရွင့္ရည္းစားေဟာင္းက ရွင့္ကို ထားခဲ့တုန္းကဆို က်ဳပ္သားထက္ ပိုၿပီး အေျခအေနဆိုးေနတာမ်ား။ တစ္ခါတည္း မေျပာလိုက္ခ်င္ဘူး။”

“ဟဲဟဲ… မင္းကလည္း သားအေရွ႕မွာ မေကာင္းေၾကာင္းေျပာျပန္ၿပီကြာ။”

အေဖႏွင့္အေမရဲ႕ စကားသံေတြေၾကာင့္ သူ နည္းနည္းရယ္ျဖစ္သည္။ သူ မရယ္မျပံဳးဘဲေနခဲ့သည္ေတာင္ ဘယ္ေလာက္ၾကာခဲ့ၿပီလဲ။

“အေဖတို႔ဘာစားၿပီးၿပီလဲ။”

“ဘာမွ မစားရေသးဘူးကြ။ ကားဂိတ္ကေန ဒီပဲတန္းလာလိုက္တာ။”

“ဒါဆို ခဏေစာင့္ဦးေလ။ သား မ်က္ႏွာသြားသစ္ၿပီး တစ္ခုခုစားၾကတာေပါ့။”

“အသည္းကြဲတဲ့ေကာင္က စားႏိုင္ေသးလို႔လားဟ။”

အေဖ့စကားကို သူဘာမွမတံု႔ျပန္မိ။ အေမကေတာ့ ေျပာရပါ့မလားဆိုၿပီး အေဖ့ကို မ်က္ေစာင္းထိုးလိုက္တာ ေတြ႕လိုက္သည္။ အေမႏွင့္ အေဖသည္ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြျဖစ္သည္။ အေဖ သူ႔ရည္းစားနဲ႔ လမ္းခြဲၿပီး အသည္းကြဲေနခ်ိန္တြင္ အိမ္ကသေဘာတူသည့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ အေမနဲ႔ လက္ထပ္ခဲ့သည္။ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေနလို႔လားမသိ။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အျပည့္ဝဆံုး နားလည္ၾကၿပီး တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္ အတြင္းက်က်သိၾကသည္။

အေမႏွင့္အေဖကို အားက်၍ သူလည္း သူငယ္ခ်င္းထဲမွ ကဗ်ာ့ကို ဖြင့္ေျပာၿပီး ရည္းစားေတြ အဆင့္ထိ တက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့ ကဗ်ာသည္ ခံစားခ်က္မရွိေသာ၊ သူ႔အေပၚကို နားမလည္ႏိုင္ေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနသည္။ အေဖသိလွ်င္ သူ႔ကိုေျပာဦးမည္။

“အေဖကို ေျခရာတိုင္းခ်င္တဲ့ေကာင္၊ ခုေတာ့ ခံရၿပီမလား” ဟူ၍…။

Moe (For Her Myanmar)

No Comments Yet

Comments are closed